Thomas is tien en woont in Zwartbult, een klein dorpje verscholen in het riet aan een brede rivier. Orde en rust staan hoog in het vaandel van de burgemeester van Zwartbult. Een dik boek vol regels houdt het dorp stevig in de greep. Tenminste, tot op een warme lentedag zwarte wolken over het dorp drijven. Over de rivier vaart een boot met een Viking aan boord. Hij stapt uit, loopt een verlaten moerashuisje in en… blijft.
Thomas gloeit van opwinding, maar het dorp wordt bang. Wat moet die engerd hier? Waarom zit ie in dat moerashuisje?
Als die rare Viking maar met zijn poten van onze geheimen afblijft, burgemeester houd je mond daarover!
De verdwaalde Viking is een mysterieuze, humoristische en spannende vertelvoorstelling over vertrouwen en vooroordelen.
- Planning:
- April 2014
- Tijdsindicatie:
- 50 minuten
Wat vinden anderen van dit project?
‘De voorstelling had een goede inhoud en nodigde zeer uit tot een klassengesprek over vooroordelen.’
‘Knap hoe 1 persoon dit kan spelen.’
‘Nu nog (een maand later) komen er stukjes uit de voorstelling in onze klas naar voren!’
‘De verteller liet de typetjes tot leven komen met zijn stemmetjes, mimiek en lichaamstaal.’
‘Een aantrekkelijk geheel en knap om in je eentje zo’n leuke voorstelling neer te zetten.’
‘Zeker voor herhaling vatbaar gezien de reacties van de leerlingen!’
‘In deze vorm niet voor herhaling vatbaar. Voor een eenpersoons voorstelling zou ik een compacter verhaal maken met minder personen.’
‘Ze werden helemaal meegenomen in het verhaal. Na afloop waren de kinderen enthousiast en vonden ze het knap gedaan. Ze hadden 13 personages geteld!’
‘Je zag ze tijdens de voorstelling genieten.’
‘Ze hebben genoten en vonden de voorstelling erg grappig. De drie damens op het bankje waren favoriet!’
‘Twee leerlingen vertelden mij dat dit de leukste voorstelling was geweest die ze ooit hadden gezien.’