Woerden 650 jaar:
De verjaardag van Woerden
Dit project over ‘Woerden 650’ bestaat uit twee lessen in de klas:
1. Feest in Woerden (duur: ca. 60 min.), door de leerkracht De leerkracht geeft een korte les over de geschiedenis van Woerden, aan de hand van lesmateriaal van KUVO. Daarnaast bekijken de leerlingen een instructievideo, waarna zij aan de slag gaan met het maken van een eigen Vlog over het feest dat 50 jaar geleden gevierd werd.
2. Van Vroeger naar nu… en later (duur: ca. 90 minuten), door de gastdocent Onno Schmitz komt in de klas en bespreekt de compilatie van de Vlogs van de leerlingen. Hij neemt daarnaast ‘Mysterie Objects’ mee: voorwerpen uit ca. 1972, die bij de kinderen waarschijnlijk niet bekend zijn. Aan de hand van vragen proberen kinderen erachter te komen wat het voorwerp is. Vervolgens bedenken zij voorwerpen van nu, die over 50 jaar getoond kunnen worden. De groepjes presenteren deze ideeën in een korte pitch voor de klas. Het Stadsmuseum De klas wordt uitgenodigd om mee te doen aan het verzamelproject van
Het Stadsmuseum Woerden:
Wat zou het museum volgens de klas moeten bewaren om het verhaal van 2021/ 2022 te kunnen vertellen in de toekomst? Periode: jan- februari 2022 Kerndoelen: 9, 54, 55, 56A Lesmateriaal: Voorbereidende lesbrief en instructievideo Mogelijk gemaakt door: Onno Schmitz, Het Stadsmuseum Woerden en het Fonds Woerden 650.
Periode: jan- februari 2022
Kerndoelen: 9, 54, 55, 56A
Lesmateriaal: Voorbereidende lesbrief en instructievideo
Mogelijk gemaakt door: Onno Schmitz, Het Stadsmuseum Woerden en het Fonds Woerden 650.