m.b.t. de voorstelling:
‘Inhoud en presentatie super.’
‘De leerlingenwaren onder de indruk.’
‘De voorstelling vond ik goed. De aanloop misschien wat te lang, maar daarna werd de afwisseling en de vaart van de voorstelling beter. Vooral de “storm” vond ik spectaculair.’
(…) ‘Het verhaal kwam niet over bij de kinderen.’
‘Kinderen vinden het vaak moeilijk om naar een voorstelling te kijken waar weinig in gepraat wordt. Toch waren de reacties over het algemeen enthousiast. De storm was spannend.’
‘De leerlingen hebben er van genoten en konden zich het leven op zee meer voorstellen.’
m.b.t. de workshops:
‘Ik miste het doel van de workshop dit was voor mij niet duidelijk. Het leek soms meer op het bezighouden van de kinderen.’
(…)’Leerlingen ervaren het klimmen in de masten, proeven het water en zien de knopen.’
(…)’Het was erg druk op het plekje van het schilderen. (…)Het was jammer dat er niet iets meer ruimte was bij het schilderen.(Want) 3 of 4 leerlingen per vlag is handiger.’
‘Op zich leuk om in de stemming te komen. De kinderen werden er wel erg druk van.’(…)‘de dans en groet in combinatie met het bijbehorende filmpje was een goede aanvulling/voorbereiding.’ ‘(…) zeer geschikt en niet snel op school te regelen.’