Klassendag 2015 werd doorgaans ervaren als een geweldige editie met (wederom) originele, prachtige locaties waar de kinderen een kijkje mochten nemen. De dag werd beoordeeld met gemiddeld ‘8‘. Een enkeling had behoefte aan wat meer informatie vooraf, waardoor je (al) een en ander met de klas kunt voorbereiden. Opvallend was dit keer dat men over de gehele linie uiterst tevreden was over het enthousiasme en, vooral, de ‘juiste toon’ van de diverse gidsen.
- ‘Origineel, doe nu voor het derde jaar mee, nog geen een keer hetzelfde gezien.’
- ‘Leerlingen waren in het begin ontzettend betrokken. Later werd dat steeds minder.(…)jammer dat het alleen luisteren was. Hierdoor haakten de leerlingen vaak af.’
- (…)’jammer dat er in de drukke Achterstraat stilgestaan werd bij het weeshuis. De info was goed, maar door het verkeer was het lastig te volgen.
- (m.b.t. bezoekjes in monument) Prima. Er heerst daar rust en daardoor ontstaat vanzelf aandacht.’
- (…) Stop met verhalen op straat, of beperk die tot een minimum, liever iets langer in een locatie.’
- ‘Mooie hoeveelheid aan informatie. Ook goed naar terug te verwijzen tijdens de lessen het komende schooljaar.’
- ‘Dat waren grappige mannen vonden de leerlingen. Ze voelden zich erg betrokken bij hun manier van uitleggen.’